Met de afronding van het overnameproces worden de Belgische entiteiten van Lagardère Travel Retail, waaronder AMP, vanaf 1 december volwaardige dochterbedrijven van bpost. Een belangrijke stap in onze groei- en diversifiëringsprojecten.
Het overnameproces is nu afgerond. Dat betekent dat bpost voor 100 % aandeelhouder wordt van de Belgische entiteiten van Lagardère Travel Retail. Voortaan wordt ‘Ubiway’ de benaming voor al deze entiteiten. De "commerciële" merken blijven wel ongewijzigd. De merken AMP, Press Shop, Relay, Alvadis, Burnonville en kariboo! blijven dus bestaan.
Ubiway blijft voort werken zoals het totnogtoe deed, maar maakt nu wel deel uit van de bpost groep. Guillaume Beuscart, de huidige CEO, heeft evenwel te kennen gegeven dat hij andere uitdagingen wil aangaan. Begin volgend jaar zal Nicolas Meire hem opvolgen als CEO en dit ten laatste tegen 31 maart 2017.
bpost deelt de ambitie om de sector van de geschreven pers te ondersteunen en te verbeteren, alsook de diensten in het verkooppuntennetwerk te blijven diversifiëren. De klanten een ruimer gamma aan diensten en leveringswijzen voor pakjes aanbieden, en daarbij het PuDo-netwerk blijven uitbreiden.
Deze afrondingsfase is de eerste stap in een nauwe en productieve samenwerking tussen Ubiway en bpost, waarin de complementariteit van beide expertises ingezet zullen worden om de gemeenschappelijke groeidoelstellingen te realiseren.